Neem contact met ons op

Neem gerust contact met ons op voor meer informatie over onze diensten en persoonlijke aandacht voor de kinderen.

Locatie

Gezinshuis Storm
Tillewei 21

9258 GP Jistrum

Vertrouwenspersoon

Alle (pleeg)kinderen, (pleeg)ouders en verzorgers die te maken hebben met de jeugdhulp, hebben recht op een onafhankelijke vertrouwenspersoon. Daarvoor kunnen zij - afhankelijk van hun woonplaats - terecht bij het AKJ of bij Zorgbelang. Ondersteuning door een vertrouwenspersoon is gratis. Het AKJ en Zorgbelang zijn zelfstandige stichtingen, onze vertrouwenspersonen zijn niet in dienst van gezinshuis Storm.

Wat kan een vertrouwenspersoon voor je doen?

Een vertrouwenspersoon in de jeugdzorg is er om jou te ondersteunen wanneer je te maken hebt met vragen, zorgen of problemen rondom jeugdhulp. Dit kan gaan over hoe je behandeld wordt, je rechten als cliënt, of situaties waarin je je niet gehoord of begrepen voelt. Een vertrouwenspersoon luistert naar jouw verhaal, geeft onafhankelijk advies en helpt je om jouw belangen te behartigen. Ze kunnen je bijvoorbeeld ondersteunen bij gesprekken met hulpverleners, je helpen een klacht in te dienen of gewoon een veilige plek bieden om je verhaal te delen. Alles wat je bespreekt blijft vertrouwelijk, tenzij jij anders aangeeft. Het doel is om ervoor te zorgen dat jij de hulp krijgt die je nodig hebt, op een manier die goed voelt en bij je past. 

In ons gezinshuis hechten we veel waarde aan een veilige en open omgeving. Daarom komt de vertrouwenspersoon een aantal keer per jaar bij ons langs. Dit biedt iedereen de mogelijkheid om vragen te stellen of onderwerpen te bespreken in een vertrouwde setting. Zo zorgen we samen voor een plek waar iedereen zich gehoord voelt.

Zo bereik je het AKJ en Zorgbelang: 

* Bel naar: 088 - 5551000

* Mail naar info@akj.nl

* Chat met een vertrouwenspersoon via de website www.akj.nl. De chat is open van maandag t/m donderdag van 16:00 - 20:00 uur en op vrijdag van 15:00 - 17:00 uur. 

Neem contact op bij vragen of klachten

Heeft u vragen of klachten? Neem dan gerust contact op met ons gezinshuis. Wij staan klaar om u te helpen en samen eventuele problemen op te lossen. U kunt ons bereiken via de onderstaande contactgegevens:

Wij horen graag van u en zullen ons best doen om u zo snel mogelijk te ondersteunen.

Wilt of kunt u de klacht niet bespreekbaar maken met ons, of wenst u onafhankelijke ondersteuning hierbij, dan kunt contact opnemen met Klachtenportaal Zorg. Klachtenportaal Zorg is een externe organisatie waar we zijn aangesloten om onvrede en klachten over onze zorg te helpen oplossen.

Heeft u uw klacht of onvrede opgestuurd, dan beoordeelt Klachtenportaal Zorg of deze voldoet aan de voorwaarden deze in behandeling te nemen en welke procedure erbij past.

Als er informatie ontbreekt of onduidelijk is, nemen zij contact met u op om het volledig te maken en ervoor te zorgen dat de klachtenprocedure goed opgestart wordt.

Wilt u advies over hoe u om kunt gaan met een situatie waar u ontevreden over bent? Ook dan kunt u contact opnemen met Klachtenportaal Zorg. U start dan nog geen procedure op.

Geef uw klacht door met het klachtenformulier op de website van Klachtenportaal Zorg. U kunt ook een e-mail sturen aan info@klachtenportaalzorg.nl. Weet u niet welke klachtenprocedure voor u geldt? Ook daar kan Klachtenportaal Zorg u mee helpen.

Het doel blijft het oplossen van onvrede en klachten.